Jan Veselý

První dojmy z voleb

26. 10. 2013 23:15:00
Skončily volby, hlasy jsou sečteny, křesla v Poslanecké směmovně mají (staro)nové majitele a já se pokusím sesumírovat své dojmy:

1) Vítěz voleb - Andrej Babiš

Povolební sněmovní matematika je jasná. Buď vznikne vláda s podporou hnutí ANO nebo nebude žádná. Andreje Babiše teď čekají složité úkoly. Budou to jednání o možné příští vládě, pro mě by byla asi nejstravitelnější levostředová s ČSSD a KDÚ-ČSL, klidně s ANO mimo vládu. Je ovšem podmíněna vzájemnými programovými ústupky, ale to nebude ani pro ČSSD ani pro ANO na škodu.

2) Na druhém místě - KDÚ-ČSL a Okamura

Blahopřeju KDÚ-ČSL k parlamentnímu restartu. Před 3 lety jsem nevěřil, že to bude někdy možné. Ale ukázalo se, že silná členská základna má svoji váhu.

Blahopřeju Tomio Okamurovi. Po těch kýblech sraček, co na něj lila česká média se ukázalo, že jejich moc je v jeho případě omezená. Já jsem si dal tu práci a přečetl jsem si jeho "politický program", knihu Umění vládnout. Musím říct, že mě ten program zaujal a přeju si, aby se mu alespoň část povedla prosadit. Ale stejně jsem ho nevolil.


3) Nečekané důsledky negativní kampaně na levici

Negativní kampaň vůči Prezidentovi a jeho SPOZ, přinesla své plody. Na levici mohla vzniknout druhá "normální" strana, která by jednak šoupla ČSSD směrem ke středu, jednak měla potenciál vyžírat hlasy komunistům. Takhle byli jejich potenciální voliči nahnáni do náručí komunistů. A dalších 7 mandátů navíc je v parlamentu pro "nedotknutelné", 33 hlasů je určitě nezapojí do vládních počtů.

4) Česko má tři části

Když v roce 2011 vyšla nová metodika pro výpočet hluku. Tak se pro učely výpočtu hluku z dopravy rozdělila republika na tři části - venkov, města, Praha. V každé z nich je úplně jiná struktura vozového parku a dopravních proudů (hlavně Praha se hodně liší od těch dalších dvou). Ukazuje se, že je to jen důsledek hlubších ekonomických a společenských příčin. Protože tyto tři "světy" existují i ve volebních výsledcích.

5) ODS - rána po tlamě

V Praze prohrála ODS s ČSSD. Kdo by tomu před 5 nebo 10 lety věřil? Ztratit 2/3 voličů je napováženou. Až v budoucnu zjistíme, jestli to je dno nebo začátek konce.

6) ČSSD - nevýhra kvůli lenosti

ČSSD dostala málo hlasů, protože o ně nebojovala. Čekali snad bratři a sestry, že jim těch 30% nebo více spadne samo do klína?

7) Počet naprdnutých voličů opět vzrostl

Volili Babiše, Okamuru a přidali 5% komunistům - to už je +-30% voličů.

8) Internet a iDnes zvláště nejsou obrazem české společnoti

Výsledky SSO a Pirátů mluví za vše. Škoda, Pirátům jsem to přál.

9) Miroslava Němcová opět dokázala, že

je hysterická kráva.

Autor: Jan Veselý | karma: 19.53 | přečteno: 961 ×
Poslední články autora