Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To mi připomíná ty přitroublé zelené výzvy v patičce mailu typu - myslíte, že je potřeba tuto zprávu tisknout? Myslete na životní prostředí...

K tomu obrázek zeleného stromku, smajlík a já si vždycky představím, kolik zbytečných bajtů takový mail představuje, vynásobím si to pár miliardami, což je můj odhad počtu podobných pitomců a jejich zpráv, pak si vzpomenu na známé, kteří takové maily najust tiskli, protože Peltzman...

Pak si vždycky vzpomenu, jak moje máma vždycky šetřila. Třeba zjistila, že když nechá kapat vodu z kohoutku, nakape jí za pár hodin plný dřez vody zadarmo. Anebo kupovala nejlevnější prášek na praní, rvala ho tam doslova po kýblech a pak se jí ucpaly ty hadice uvnitř a ten sajrajt tekl po celé koupelně.

Kašlete na výzvy, kašlete na plané šetření. Místo vymýšlení, kde a jak ušetřit bychom měli vymyslet, kde vzít víc levné energie. To je budoucnost.

2 0
možnosti

J85a20n 88N37o21v84á15k

24. 1. 2014 23:31

Jsem sice fanda do jaderné fúze, ale ta dříve než v roce 2050 nebude. Šetřit se (jako všechno ostatní) musí umět. Musí se počítat, počíta, počítat.

0 0
možnosti

Tak tak, všechno je zadarmo, např. přejít s osvětlením na LED diody je zcela zadarmo, i nepohodlí a čas je zadarmo, tedy evidentně pro některé lidi co je zřejmě  živí státní správa kde čas a práce zaměstnanců je k ničemu a bez ceny ale nikoliv zadarmo. 

Tihle si zřejmě nedokáží představit,  že ne každý má čas 3x denně odstavit a najet počítač, a svoji  veškerou pozornost a rozum soustředit na to kde uškudlit pár wattů. 

A nejkurioznější je,  co potom s těmihle krvavě uškudlenými penězi, kam s nimi, zřejmě skočit do auta a koupit si pár litrů paliva navíc a naivně si myslet že ekologie je zachráněna, protože hlavně že nebudeme ozářeni z dostavěného Temelína. ;-D 

S tím Temelínem bych řekl,  že by mnozí potřebovali lékařskou péči to je evidentně obsese ve stavu,  kdy už to dotyčnému znepříjemňuje velmi život. Já bez obsese si říkám naopak, proč Temelín nedostavět a produkt téhle ekologicky čisté fabriky klidně vyvážet tam kde řádí ta patologická obsese.

3 0
možnosti

J36a74n 24N22o94v17á48k

30. 12. 2013 21:03

LED osvětlení není zadarmo. Ono je dokonce dost drahé, takže návratnost investice tvořené prostou výměnou svítidla není moc efektivní (8-10 let). Finta je v tom, že pokud tím ostatním (svícení správným směrem), za pomoci triviálních opatření (zrcátko, lepší design plastového krytu) snížíte nejdříve potřebu svítit, tak potom už nepotřebujete speciální (=drahé) vysoce svítivé LED zařízení za 5000 Kč/kus, ale něco co se blíží obyčejné, masově produkované "žárovce" nebo dvěma, za 500 Kč/lampa. To pak máte návratnost 1-2 roky, tedy něco super výhodného.

0 0
možnosti

B41o40h63u33š 90H91a37v57e87l

30. 12. 2013 16:00

Ve Skaninavii nesviti, ale mne se libilo, kdyz v Belgii svitili na vsech dalnicich! Je to bezpecnejsi.

Pro ty co jezdi po dalnici moje zkusenost, narazil jsem do plastove prepravky na ovoce. Nepekny pocit. Myslim, ze v Belgii bych mel lepsi sanci.

1 0
možnosti

J62a50n 69N72o41v98á22k

24. 1. 2014 23:33

Mě jako řidiče ty kandelábry oslňují, já v nich nic extra přínosného nevidí. Mnohem přínosnější jsou pro mě jako pro řidiče odrazky na patnících a čáry na silnici namalované reflexními barvami.

0 0
možnosti

Říkám si jakou to mám kliku, že něco takového nepotkalo naší rodinu:-)

2 0
možnosti

nedavno jsem jel pozde v noci po prazskem obchvatu, strasna spousta osvetleni, nikde nikdo, obcas projede nejake auto, ktere ma stejne svetla. Doted jsem nevymyslel zadny duvod proc je tam verejne osvetleni.

1 0
možnosti

J35a84n 43N56o35v67á12k

30. 12. 2013 21:06

Jasně přitom by stejnou nebo lepší službu udělala reflexní barva na silničních pruzích a pár lamp, které by (jen) tu silnici osvětlovaly.

0 0
možnosti

Přidal bych se, ale na své závislačení potřebuju téměr neustále puštěný 700W desktop a svoji ranní vanu za sprchu budu měnit horko těžko.

0 1
možnosti

Ale jinak samo ano, plýtval by se nemělo.

0 0
možnosti

Nejsem schopný po vás kontrolovat ta čísla, ani to nemám tendenci zkoušet. Obecně totiž zcela jistě pravdu máte, lidstvo se chová nezodpovědně a komu je to jedno, ten by měl alespoň hledět na ekonomickou stránku věci. A každý by měl začít u sebe. Čili dobrý blog, dobré připomenutí. Právě mě praskla žárovka nad počítačem, podívám se po nějaké té ledce.

0 0
možnosti

ano, ale ekonomická stránka je jedna věc a pohodlí druhá, jsem ochoten si připlatit za edisonovu tepelnou kouli, která má pro mě příjemnější světlo? já ano, jsem ochoten připlatit si za pohodlí, že nebudu 30x denně vypínat router, protože asi 30x denně sednu/odejdu od internetu? to si musí nastavit každý sám ...

0 0
možnosti

V93í41t 26N85o86v13á28k

30. 12. 2013 13:42

autore je to pitomost, v rodinném domku se třemi bytovými jednotkami jsem vyměnil všechna svítidla za LED a spotřeba elektřiny je + - stejná, rozdíl v řádu statistické chyby

0 0
možnosti

P18e65t86r 25N16ě50m57e41c

30. 12. 2013 12:29

Ono v obcich se nutne v noci svitit nemusi - napr. ve Skandinavii se ve vetsine obci v noci nesviti. Docela mne to prekvapilo.

0 0
možnosti

A13d82a60m 78Š83v75e18j65d55a

30. 12. 2013 12:25

Za šetření energie vám je odměnou nižší účet.. nevidím důvod, proč by vám měly ostatním občané přispívat na vaši spotřebu, když už teď platí pravděpodobně více než vy.

0 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1521x
Jsem dělník vědy, ekoterorista, malorolník zahrádkový, rozumbrada hospodský, sexuolog samouk, šofér, závozník, pan(í) na hlídání, všeználek, nenažranec nenažraný, domácí kutil, kuchtík i uklízečka. Většinu z toho dělám dokonce i rád. Teď mám ambici být i (amatérský) spisovatel. Dělám ve fabrice na rozum a inženýry a občas mi to i jde.

Seznam rubrik