Děkujeme za pochopení.
P38a77v16e10l 93P78í16p72a
úplně to vidím, paneláky ověšené prodluzkami vedoucími na parkoviště. To bude krása!
J98a98n 35V30e39s61e10l38ý
V Berlíně už přidělávají zásuvky ke kandelábrům, nabíjíte za drobné měsíční paušál.
Taky existuje ověřená možnost indukčního nabíjení bez kabelů.
K82a18r36e54l 78W48á71g54n50e49r
Jak ve své zprávě NASA uvádí, hlavní automobilové společnosti již zkoumají využití LENR v dopravě. Honda, Toyota a Mitsubishi financují vývoj LENR pro pohon automobilů, které jen zřídka potřebují tankovat. LENR tak získává na síle výzkumu.
J34a51r10o15s32l87a82v 98C52h85u98d48á85č53e40k
Vynikající článek. Nemám, co dodat. Také elektromobilům a moderním technologiím fandím.
Elekromobily z počátku 20. století viz zde
http://chudacek.blog.idnes.cz/c/447616/automuzeum-louwman-elektromobily-z-pocatku-20-stoleti.html
J77a73n 33H23a65v33e64l59k68a
Hezky napsáno, ty úvahy dávají smysl, autor sympaticky respektuje platné přírodní zákony :-). Zajímavá vize. Takhle jsem někdy před deseti lety předjímal vytvoření jednoho celoplanetárního úložiště hudby, perfektně vybaveného archivu úplně všeho, on-line dostupného všem, které by nahradilo ty miliony dílčích soukromých archivů - a dnes máme Spotify, Google Play a TIDAL. A já už skoro nic jiného neposlouchám.
G67e76o20r51g31e 86F74o10x
S tou účinností spalovacího motoru 20% jste to nějak podcenil...
V95á63c94l18a52v 48C72h81u14c28h71m16a
A šejkové nebudou mít co žrát.
No, čte se to hezky, ale realita je trochu jiná. Kolik jaderných elektráren budeme muset postavit? Co na to různí Bursíci, kteří na jednu stranu absolvují volební kampaň v tavýchto vozítkách a na druhou stranu jsou proti jaderné energetice. Myslím, že větrníky a soláry nám ta auta nedobijou. Ty nezvládnou ani rozsvítit a pohánět domácí spotřebiče. A pokud ano, tak mnohonásobně dráž.
J22a36n 58V64e69s42e29l30ý
No, asi žádnou. Podle výpočtů, které jsem viděl, by většinu pokryla jen ta, co se dnes spotřebuje na těžbu, rafinaci, transport a čerpání ropy a ropných produktů. Takové rafinérky, to jsou velcí žrouti.
A myslete na to, že trend spotřeby elektřiny v USA, zemích EU, Japonsku, Austrálii, apod. je pokles. Jen mezi 2013 a 2014 klesla spotřeba v ČR o 1 TWh, tj. o čtvrtinu dukovanského reaktoru :-)
J78a59r48a 72R68a24n57k
mela jsem 3 roky Pius hybrid, uzasne na spotrebu, ale nedalo se s tim na hory a obcas jsem zachytla predkem o "rantl" - predek je hrozne nizky. Vymenila jsem to za Toyotu RAW a jsem trochu klidnejsi s levnym benzinem 1l = 1,13 $Ca. Ted budu asi menit bud za Teslu nebo VW, davaji grant 5.000.--, takze to nebude tak bolet
J77a84n 70V30e71s49e34l81ý
Blahopřeju, mě nechali v Tesle S jednou svézt a od té doby po ní toužím a šetřím na model III.
K64a79r73e92l 51W60á41g96n30e92r
Je docela dobře možné, že při rychlém rozvoji úplně nových technologií, využívajících například nízkoenergetické nukleární reakceLENR (Low Energy Nuclear Reaction), se nakonec pod kapotou auta namísto současného motoru ocitne malý kvantový reaktor, který bude produkovat dostatek elektrické energie potřebné k pohonu automobilu. Viz třeba současné úvahy NASA:
J40a28n 55V81e87s66e54l60ý
Todle ještě neexistuje ani jako funkční prototyp. E-mobilů se loni reálně prodalo přes 250 000. To je velký rozdíl. Ale já to nezavrhuju, třeba jednou za 20,30,40,50 let.
P20e46t24r 31M49u37n90z94a95r
S těmi Li-ion bateriemi opatrně. Nějak jste opomněl se zmínit o jejich nevýhodách - hlavně degradace v čase (ztrácí postupně kapacitu) což znamená nutnost dokoupit to nejdražší v elektromobilu dřív než bude definitivně ojeté. Dále je tu možnost výbuchu a požáru. V případě masivního nasazení je tu otázka dostatku surovin na výrobu baterií.
Další obecné nevýhody elektromobilů - v případě masivního nasazení nebude současná elektrorozvodna síť patrně stačit. V jízda v elektromobilu v zimě znamená vybrat si mezi zimou nebo kratším dojezdem.
J42a96n 98V66e86s54e92l83ý
Tady je spousta lidí ovlivněno zkušeností ze spotřební elektroniky, kde ty baterky opravdu mají mizernou životnost. Asi je to tak schválně. Co jsem se informoval u reálných uživatelů elektromobilů, tak oni s degradací baterií nemají. Celá finta je v battery management systemu, který drží baterie v co nejoptimálnějších podmínkách (hlavně teplota, vadí jim přehřívání).
Nedávno proběhla internetem zpráva od Nissanu, která tvrdila, že odcházejí o dost míň než spalovací motory.
http://www.hybrid.cz/baterie-nissanu-leaf-999-z-nich-je-stale-v-provozu
M94i49c77h69a17l 81K38a55n42d49a
Baterie jsou slepou uličkou. Elektromobily se masově rozšíří až ve chvíli, kdy bude zvládnutá technologie přenosu elektrické energie formou mikrovln. Tipnul bych si, že se bude jednat o vedlejší produkt vývoje vojenské techniky v příštím globálním konfliktu. A nevěřím tomu, že bude jaderný.
R68a74d88e27k 26P69o61l13i19c59k25ý
Pane Kando to je zcela nerealné. Pokud by to někdy bylo technicky možné bude to mít vliv na zdraví.
- Počet článků 23
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1521x