Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

Trošku tendenčně popsaná neodvratná (bohužel) budoucnost automobilismu. V čem s Vám souhlasím, je fakt, že individuální automobilismus s nástupem samořiditelných aut zanikne. Jestli to budou elektromobily poháněné Lion bateriemi, palivovými články nebo něčím jiným, to je fuk.

Jinak tam pácháte taková zvěrstva, že z toho jde hlava kolem. Porovnáváte účinnost celého auta poháněného spalovacím motorem s účinností samotného elektromobilu, tvrdíte, že točivý moment elektromotoru je stále stejný, vadí Vám, že dnešní auta jsou tak složitá, že si na nich nikdo nic neopraví, ale jásáte nad tím, že elektromobily jsou ještě mnohem složitější... Z Vašeho přirovnání elektromobilu k chytrým telefonům mě doslova běhá mráz po zádech. Pokud se bude budoucí elektromobil chovat podobně, jako můj tzv. "chytrý" telefon, tak potom potěš pámbu... Mám takový telefon asi rok a už jsem z něj fakt totálně "hujavej". Takovému autu bych se opravdu, ale opravdu nesvěřil. To myslím vážně.

0 0
možnosti
LV

účinnost elektromotoru, ne elektromobilu, omlouvám se

0 0
možnosti

I40v93o 46Ž29á74č74e37k

1. 4. 2015 16:55

Pár připomínek.

K té účinnosti: druhý termodynamický zákon platí jak pro spalovací motory, tak pro tepelné elektrárny, které vyrábějí většinu elektrické energie. Takže použitím elektřiny jako pohonu jen přesunete ty ztráty někam jinam.

Baterie jsou drahé, protože se vyrábějí z obtížně získávaných (a také neekologických) surovin. Jejich životnost je krátká a ekologická likvidace obtížná.

Když člověk jezdí svým vlastním autem, tak má kontrolu nad jeho technickým stavem. Když jedete sdíleným autem, nevíte, v jakém stavu jej zanechali vaši předchůdci.

Jako programátor bych nikdy nevlezl do auta, které kompletně řídí počítač.

3 0
možnosti
Foto

1) Účinnost obyčejné uhelné elektrárny je asi 2x vyšší, než spalovacího motoru.

2) Elektrárny si vystačí s domácími surovinami, jako jsou uhlí a uran, přírodními zdroji, jako jsou voda, vítr, slunce, biomasa a mimo jiného i odpady či bioplynem.

3) Budoucnost bych spíše, než v akumulátorech viděl v palivových článcích, do kterých se bude vodík rozkládat z vody pomocí elektrolýzy.

1 0
možnosti

Vize hezká, ale jestli si myslíte, že stát bude nečině přihlížet k tomu, že bychom snad nedej bože jezdili za pár korun, tak to s tím nepočítejte. Jen co se elektromobily začnou častěji objevovat na silnicích, bude zase vyžadována od státu nějaká nová spotřební daň za to, že takové auto vlastníme.

Nebojte se stát se okrást nenechá. :-/ Konečný výsledek bude úplně stejný, jako je teď.

2 1
možnosti
Foto

Finanční možná, ale bude čistší vzduch a nebudeme závislí na jednom zdroji-na ropě.

0 0
možnosti
PK

Myslím, že autor odhaduje směr budoucího vývoje automobilů v zásadě správně, ale je možné, že se také prosadí palivové články a vodík, který by pro elektromobily mohl být výhodný.

0 0
možnosti
JV

Palivové články mají několik zásadních nevýhod. Vodík, jako palivo by vyšel stejně draho jako benzín. Musela by se za těžké miliardy budovat celá nová tankovací infrastruktura. Konverze elektřina-vodík-stlačený vodík-elektřina je hrozně ztrátová. Palivové články jsou velké ekonomické zklamání, po letech usilovných snah cena ne a ne jít dolů.

0 0
možnosti
OP

Co do vás? Je to hezká pohádka :-)

3 1
možnosti
JV

Něco konkrétního, co není pravda nebo co nepůjde?

1 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1521x
Jsem dělník vědy, ekoterorista, malorolník zahrádkový, rozumbrada hospodský, sexuolog samouk, šofér, závozník, pan(í) na hlídání, všeználek, nenažranec nenažraný, domácí kutil, kuchtík i uklízečka. Většinu z toho dělám dokonce i rád. Teď mám ambici být i (amatérský) spisovatel. Dělám ve fabrice na rozum a inženýry a občas mi to i jde.

Seznam rubrik