Děkujeme za pochopení.
P54a68v36e35l 25P61í29p97a
úplně to vidím, paneláky ověšené prodluzkami vedoucími na parkoviště. To bude krása!
J68a91n 80V94e62s39e22l45ý
V Berlíně už přidělávají zásuvky ke kandelábrům, nabíjíte za drobné měsíční paušál.
Taky existuje ověřená možnost indukčního nabíjení bez kabelů.
K13a48r94e26l 80W89á25g79n67e70r
Jak ve své zprávě NASA uvádí, hlavní automobilové společnosti již zkoumají využití LENR v dopravě. Honda, Toyota a Mitsubishi financují vývoj LENR pro pohon automobilů, které jen zřídka potřebují tankovat. LENR tak získává na síle výzkumu.
J82a74r36o76s51l18a12v 27C32h46u71d97á52č85e17k
Vynikající článek. Nemám, co dodat. Také elektromobilům a moderním technologiím fandím.
Elekromobily z počátku 20. století viz zde
http://chudacek.blog.idnes.cz/c/447616/automuzeum-louwman-elektromobily-z-pocatku-20-stoleti.html
J89a59n 63H50a43v42e39l87k67a
Hezky napsáno, ty úvahy dávají smysl, autor sympaticky respektuje platné přírodní zákony :-). Zajímavá vize. Takhle jsem někdy před deseti lety předjímal vytvoření jednoho celoplanetárního úložiště hudby, perfektně vybaveného archivu úplně všeho, on-line dostupného všem, které by nahradilo ty miliony dílčích soukromých archivů - a dnes máme Spotify, Google Play a TIDAL. A já už skoro nic jiného neposlouchám.
G64e41o86r91g31e 26F83o78x
S tou účinností spalovacího motoru 20% jste to nějak podcenil...
V39á91c49l47a60v 61C87h69u12c49h84m41a
A šejkové nebudou mít co žrát.
No, čte se to hezky, ale realita je trochu jiná. Kolik jaderných elektráren budeme muset postavit? Co na to různí Bursíci, kteří na jednu stranu absolvují volební kampaň v tavýchto vozítkách a na druhou stranu jsou proti jaderné energetice. Myslím, že větrníky a soláry nám ta auta nedobijou. Ty nezvládnou ani rozsvítit a pohánět domácí spotřebiče. A pokud ano, tak mnohonásobně dráž.
J42a37n 66V83e75s23e11l73ý
No, asi žádnou. Podle výpočtů, které jsem viděl, by většinu pokryla jen ta, co se dnes spotřebuje na těžbu, rafinaci, transport a čerpání ropy a ropných produktů. Takové rafinérky, to jsou velcí žrouti.
A myslete na to, že trend spotřeby elektřiny v USA, zemích EU, Japonsku, Austrálii, apod. je pokles. Jen mezi 2013 a 2014 klesla spotřeba v ČR o 1 TWh, tj. o čtvrtinu dukovanského reaktoru :-)
J69a86r43a 78R17a66n65k
mela jsem 3 roky Pius hybrid, uzasne na spotrebu, ale nedalo se s tim na hory a obcas jsem zachytla predkem o "rantl" - predek je hrozne nizky. Vymenila jsem to za Toyotu RAW a jsem trochu klidnejsi s levnym benzinem 1l = 1,13 $Ca. Ted budu asi menit bud za Teslu nebo VW, davaji grant 5.000.--, takze to nebude tak bolet
J92a85n 39V94e70s60e18l43ý
Blahopřeju, mě nechali v Tesle S jednou svézt a od té doby po ní toužím a šetřím na model III.
K92a77r39e96l 74W79á41g91n53e56r
Je docela dobře možné, že při rychlém rozvoji úplně nových technologií, využívajících například nízkoenergetické nukleární reakceLENR (Low Energy Nuclear Reaction), se nakonec pod kapotou auta namísto současného motoru ocitne malý kvantový reaktor, který bude produkovat dostatek elektrické energie potřebné k pohonu automobilu. Viz třeba současné úvahy NASA:
J35a37n 73V12e26s17e24l19ý
Todle ještě neexistuje ani jako funkční prototyp. E-mobilů se loni reálně prodalo přes 250 000. To je velký rozdíl. Ale já to nezavrhuju, třeba jednou za 20,30,40,50 let.
P18e89t95r 23M42u80n93z68a12r
S těmi Li-ion bateriemi opatrně. Nějak jste opomněl se zmínit o jejich nevýhodách - hlavně degradace v čase (ztrácí postupně kapacitu) což znamená nutnost dokoupit to nejdražší v elektromobilu dřív než bude definitivně ojeté. Dále je tu možnost výbuchu a požáru. V případě masivního nasazení je tu otázka dostatku surovin na výrobu baterií.
Další obecné nevýhody elektromobilů - v případě masivního nasazení nebude současná elektrorozvodna síť patrně stačit. V jízda v elektromobilu v zimě znamená vybrat si mezi zimou nebo kratším dojezdem.
J39a17n 78V33e33s97e43l87ý
Tady je spousta lidí ovlivněno zkušeností ze spotřební elektroniky, kde ty baterky opravdu mají mizernou životnost. Asi je to tak schválně. Co jsem se informoval u reálných uživatelů elektromobilů, tak oni s degradací baterií nemají. Celá finta je v battery management systemu, který drží baterie v co nejoptimálnějších podmínkách (hlavně teplota, vadí jim přehřívání).
Nedávno proběhla internetem zpráva od Nissanu, která tvrdila, že odcházejí o dost míň než spalovací motory.
http://www.hybrid.cz/baterie-nissanu-leaf-999-z-nich-je-stale-v-provozu
M54i77c47h30a42l 76K43a86n52d79a
Baterie jsou slepou uličkou. Elektromobily se masově rozšíří až ve chvíli, kdy bude zvládnutá technologie přenosu elektrické energie formou mikrovln. Tipnul bych si, že se bude jednat o vedlejší produkt vývoje vojenské techniky v příštím globálním konfliktu. A nevěřím tomu, že bude jaderný.
R91a62d76e77k 25P84o61l70i21c29k60ý
Pane Kando to je zcela nerealné. Pokud by to někdy bylo technicky možné bude to mít vliv na zdraví.
- Počet článků 23
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1521x