Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i32r70i 91A54n97d62e22r30l43e 8392490577

Tak Li-On baterie do auta zrovna moc vhodná není. Mráz ji dokáže spolehlivě zlikvidivat, takže zajet si s tím na hory zalyžovat by taky mohla být její poslední jízda.

0/0
6.11.2015 13:02

V74o18k23o35u89n 26V57l91a41d88i64m54i72r 8492608389488

?Ktery vyrobce to tvrdi? SAFT uvadi pro sve Li-ion akumulatory oblast teplot -50° az +60°C.

+1/0
6.11.2015 14:04

P41e36t91r 83U27h56e25r 1666626253135

Masově by se to opravdu neprodávalo.

0/0
6.11.2015 12:23

O24n89d16ř98e77j 90K83o22l93á48ř 1493265353721

Elektromobily mají budoucnost. Ty vaše údaje se mi zdají poněkud přikrášlené, ale o to teď nejde. S nějakou ztrátou lze říci, že auto je schopno jet zhruba na 1/3 výkonu jednu hodinu. Menší rychlostí s malou akcelerací dojede mnohem dál než rychlostí 130 km/h.

Problémů elektropohonu je více. Jedním z nich je mnohem větší závislost dojezdu na stylu jízdy. Na to se jistě dá zvyknout, avšak zejména při ostřejší jízdě se ukazuje, jak zoufale malá je kapacita akumulátorů. Tyhle akumulátory se navíc bohužel dobíjejí mnohem déle než probíhá tankování pohonnými hmotami u konvenčního vozu.

Dále jsou tyto akumulátory vybaveny velmi sofistikovanou elektronikou, zajišťující jejich správné nabíjení a vybíjení, protože akumulátory na bázi lithia jsou velmi náchylné na zničení podbitím či přebitím. Kromě toho nesmírně rády explodují, nebo alespoň hoří, což zná i výrobce Boeing u typu 787 (a je jasné, že Boeing u svých letadel nemůže jen tak něco podceňovat). A i když jsou lehké oproti jiným typům, zejména olověnému akumulátoru, kdybychom chtěli mít v autě kapacitu odpovídající energetické kapacitě běžné palivové nádrže, tak by té lithiové hmoty byla už pěkná váha i objem.

0/0
6.11.2015 12:22

J60i74ř77í 59K64i42n17d49l 2798827103117

Pokud budou mít elektomobily budoucnost a masově se rozšíří, budeme potřebovat více elektrické energie a tedy další elektrárny, více uhlí a plynu. Mám pocti, že to není budoucnost.

0/0
6.11.2015 12:37

O26n48d26ř39e17j 42K10o89l39á25ř 1853495643651

Samozřejmě se elektřina někde musí vyrobit. Důležité ovšem je, pokud se z příslušného paliva v elektrárně vyzíská více energie, než z nafty či benzinu v autě, přičemž ještě je třeba započíst v případech elektrárny i klasického automobilového paliva energetickou náročnost jejich výroby.

A tady elektřina vítězí.

+1/0
6.11.2015 12:41

J50i82ř47í 63K29i42n52d43l 2118307523167

Na téma  elektromobily zveřejnila fakulta elektrotechnická ČVUT studii a došla přesně opačnému výsledku než vy. Podle této falukty došly ke stejným výsledkům i v zahraničí.

0/0
6.11.2015 12:59

O87n47d52ř59e56j 97K58o97l17á82ř 1203765103331

Přiznám se, že tuto studii jsem nečetl, nicméně v řadě textů o elektromobilech je zdůrazňováno, že jsou ekonomičtější i s ohledem na výrobu energie. Je jasné, že účinnost elektrického pohonu s užitím lithiových akumulátorů a vysoce účinných motorů s elektronickou komutací, samozřejmě s využitím rekuperace při brzdění, je oproti konvenčním pohonům velká, ovšem záleží na účinnosti výrobě elektřiny.

+1/0
6.11.2015 13:14

J85a28r39a 59R83a47n44k 1781916529831

Skoda, ze se pan Zeman nepoucil u Cinanu, ti davaji ted vse do "renewable energy"

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_industry_in_China

0/0
6.11.2015 23:33

J38a10n 62V46e95s15e72l94ý 5154213572831

Viděl jsem několik výpočtů a vychází to na 1.5-2 GW trvalého výkonu navíc. To je míň než se dnes z ČR exportuje a v rezervě je pořád ještě 880 MW paroplynu v Počeradech.

0/0
6.11.2015 13:46

J51a77r42a 89R17a67n90k 1841396809191

Tady jsou veskere taxiky Prius Hybrid, mela jsem ho take po dva roky, ale protoze se s tim nejzdi dobre v zime na hory, ma nesmirne nizky predek a obcas jsenm zustala predkem viset na betonove zabrane i nejakych 25 cm vysoke. Me pristi auto je Tesla. Jednak jsou uz vsude pripojky na elektrinu. Na tomto kontinente, kde je dostatek ropy se elektricka auta prodavaji a hodne. Bohuzel - Kanadane vyrabeli Zenn auto, plne elektricke, lacine a prodali se do Statu, ale tady je nepovolili, tak to firma zavrela.

0/0
6.11.2015 23:31

J64a51n 20V24e12s22e55l13ý 5984183792641

Přemýšlel jsem, kdy jsem naposledy jel za den víc než 350 km (zásuvku na nabití přes noc mají prakticky všude). Jediné, co mě napadlo bylo cestování do Chorvat k moři a zpět. To už mi přijde výhodnější si na tu jednu štreku za rok to auto půjčit na palivu se ušetří dost a dost.

Ta sofistikovaná elektronika je běžná věc, která se normálně ve velkém vyrábí, automobilka ji normálně koupí od ABB nebo někoho takového.

Proč jsou všichni tak fixovaní na energetickou hustotu palivové nádrže? Pokud srovnávat, tak energetickou hustotu celého pohonného systému, tj. zahrnout do výpočtu rozdíl v tom, že v elektromobilu není spousta těžkých a objemných věcí, bez kterých spalovák nefunguje.

0/0
6.11.2015 12:38

O55n74d68ř17e29j 72K80o93l59á89ř 1223275113101

Vtip je v tom, že ze 350 km dojezdu se vlivem stylu jízdy (ovlivněného například situací na našich dálnicích) může během rázem stát polovina či třetina. Když například pojedete jednu hodinu tak, že průměrně zatížíte motor z jedné třetiny, ujedete řekněme 120 km a budete na nule.

0/0
6.11.2015 12:44

J95a66n 46V12e45s26e46l25ý 5334653862501

Prostě to chápejte jako kombinovanou spotřebu. Samozřejmě pokud pojedete jako prase tak bude spotřeba větší, stejně jako u spalováku, WRC během ralley taky žerou víc než v provozu při přesunech.

0/0
6.11.2015 13:48

O30n84d90ř19e44j 37K47o77l33á19ř 1523215263251

A k té elektronice. Ano, je to běžná věc, a je to též poruchová věc. Například notebook či mobil, tak jsou lithiové akumulátory. Přitom je známo, že občas takový akumulátor řekne dost a odpojí se. Konec. Někdy udělá i něco horšího. Zejména tam, kde je nerovnoměrně a rázově zatěžován, například znají dobře letečtí modeláři, kteří ve velkém lithiové akumulátory používají (což je i můj případ).

0/0
6.11.2015 12:50

J31a60n 45V82e56s59e33l89ý 5934533132121

Jenže v tomhle battery packu těch malých baterek jsou tisíce a celé kouzlo životnosti je v BMS neboli držet je v optimálních provozních podmínkách a zátěži. Elektronika jde vyrobit jako čínský šmejd nebo jako naprosto nezničitelné kusy (nedávno jsme po 17 letech provozu odepisovali plně funkční Workstation, čistě z důvodů nekompatibility s novými stroji). A myslím, že s životností to nebude horší než se silně mechanicky, tepelně a tlakově namáhanými součástmi spalovacího pohonu.

0/0
6.11.2015 13:53



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.