Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77i86r50i 97A61n38d58e91r27l15e 8512560267

Tak Li-On baterie do auta zrovna moc vhodná není. Mráz ji dokáže spolehlivě zlikvidivat, takže zajet si s tím na hory zalyžovat by taky mohla být její poslední jízda.

0/0
6.11.2015 13:02

V59o52k61o39u17n 29V59l35a22d24i61m31i66r 8762188169248

?Ktery vyrobce to tvrdi? SAFT uvadi pro sve Li-ion akumulatory oblast teplot -50° az +60°C.

+1/0
6.11.2015 14:04

P60e96t85r 93U30h26e15r 1266536263155

Masově by se to opravdu neprodávalo.

0/0
6.11.2015 12:23

O49n22d73ř85e60j 86K92o43l92á63ř 1393405293721

Elektromobily mají budoucnost. Ty vaše údaje se mi zdají poněkud přikrášlené, ale o to teď nejde. S nějakou ztrátou lze říci, že auto je schopno jet zhruba na 1/3 výkonu jednu hodinu. Menší rychlostí s malou akcelerací dojede mnohem dál než rychlostí 130 km/h.

Problémů elektropohonu je více. Jedním z nich je mnohem větší závislost dojezdu na stylu jízdy. Na to se jistě dá zvyknout, avšak zejména při ostřejší jízdě se ukazuje, jak zoufale malá je kapacita akumulátorů. Tyhle akumulátory se navíc bohužel dobíjejí mnohem déle než probíhá tankování pohonnými hmotami u konvenčního vozu.

Dále jsou tyto akumulátory vybaveny velmi sofistikovanou elektronikou, zajišťující jejich správné nabíjení a vybíjení, protože akumulátory na bázi lithia jsou velmi náchylné na zničení podbitím či přebitím. Kromě toho nesmírně rády explodují, nebo alespoň hoří, což zná i výrobce Boeing u typu 787 (a je jasné, že Boeing u svých letadel nemůže jen tak něco podceňovat). A i když jsou lehké oproti jiným typům, zejména olověnému akumulátoru, kdybychom chtěli mít v autě kapacitu odpovídající energetické kapacitě běžné palivové nádrže, tak by té lithiové hmoty byla už pěkná váha i objem.

0/0
6.11.2015 12:22

J64i72ř88í 75K93i60n50d84l 2128537543707

Pokud budou mít elektomobily budoucnost a masově se rozšíří, budeme potřebovat více elektrické energie a tedy další elektrárny, více uhlí a plynu. Mám pocti, že to není budoucnost.

0/0
6.11.2015 12:37

O31n39d35ř56e23j 63K12o53l84á10ř 1493745693791

Samozřejmě se elektřina někde musí vyrobit. Důležité ovšem je, pokud se z příslušného paliva v elektrárně vyzíská více energie, než z nafty či benzinu v autě, přičemž ještě je třeba započíst v případech elektrárny i klasického automobilového paliva energetickou náročnost jejich výroby.

A tady elektřina vítězí.

+1/0
6.11.2015 12:41

J83i73ř23í 60K31i65n66d31l 2658537263497

Na téma  elektromobily zveřejnila fakulta elektrotechnická ČVUT studii a došla přesně opačnému výsledku než vy. Podle této falukty došly ke stejným výsledkům i v zahraničí.

0/0
6.11.2015 12:59

O58n64d64ř64e20j 30K41o89l64á63ř 1173455503751

Přiznám se, že tuto studii jsem nečetl, nicméně v řadě textů o elektromobilech je zdůrazňováno, že jsou ekonomičtější i s ohledem na výrobu energie. Je jasné, že účinnost elektrického pohonu s užitím lithiových akumulátorů a vysoce účinných motorů s elektronickou komutací, samozřejmě s využitím rekuperace při brzdění, je oproti konvenčním pohonům velká, ovšem záleží na účinnosti výrobě elektřiny.

+1/0
6.11.2015 13:14

J37a74r87a 64R33a23n16k 1241766759711

Skoda, ze se pan Zeman nepoucil u Cinanu, ti davaji ted vse do "renewable energy"

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_industry_in_China

0/0
6.11.2015 23:33

J51a31n 87V14e10s73e81l40ý 5724143462881

Viděl jsem několik výpočtů a vychází to na 1.5-2 GW trvalého výkonu navíc. To je míň než se dnes z ČR exportuje a v rezervě je pořád ještě 880 MW paroplynu v Počeradech.

0/0
6.11.2015 13:46

J30a89r28a 43R79a24n29k 1651766199551

Tady jsou veskere taxiky Prius Hybrid, mela jsem ho take po dva roky, ale protoze se s tim nejzdi dobre v zime na hory, ma nesmirne nizky predek a obcas jsenm zustala predkem viset na betonove zabrane i nejakych 25 cm vysoke. Me pristi auto je Tesla. Jednak jsou uz vsude pripojky na elektrinu. Na tomto kontinente, kde je dostatek ropy se elektricka auta prodavaji a hodne. Bohuzel - Kanadane vyrabeli Zenn auto, plne elektricke, lacine a prodali se do Statu, ale tady je nepovolili, tak to firma zavrela.

0/0
6.11.2015 23:31

J37a90n 42V10e30s12e42l43ý 5874873912681

Přemýšlel jsem, kdy jsem naposledy jel za den víc než 350 km (zásuvku na nabití přes noc mají prakticky všude). Jediné, co mě napadlo bylo cestování do Chorvat k moři a zpět. To už mi přijde výhodnější si na tu jednu štreku za rok to auto půjčit na palivu se ušetří dost a dost.

Ta sofistikovaná elektronika je běžná věc, která se normálně ve velkém vyrábí, automobilka ji normálně koupí od ABB nebo někoho takového.

Proč jsou všichni tak fixovaní na energetickou hustotu palivové nádrže? Pokud srovnávat, tak energetickou hustotu celého pohonného systému, tj. zahrnout do výpočtu rozdíl v tom, že v elektromobilu není spousta těžkých a objemných věcí, bez kterých spalovák nefunguje.

0/0
6.11.2015 12:38

O97n52d85ř64e89j 34K14o76l70á89ř 1853665743141

Vtip je v tom, že ze 350 km dojezdu se vlivem stylu jízdy (ovlivněného například situací na našich dálnicích) může během rázem stát polovina či třetina. Když například pojedete jednu hodinu tak, že průměrně zatížíte motor z jedné třetiny, ujedete řekněme 120 km a budete na nule.

0/0
6.11.2015 12:44

J78a36n 10V56e19s93e41l75ý 5594223662721

Prostě to chápejte jako kombinovanou spotřebu. Samozřejmě pokud pojedete jako prase tak bude spotřeba větší, stejně jako u spalováku, WRC během ralley taky žerou víc než v provozu při přesunech.

0/0
6.11.2015 13:48

O61n37d40ř69e58j 10K37o31l30á90ř 1923585393411

A k té elektronice. Ano, je to běžná věc, a je to též poruchová věc. Například notebook či mobil, tak jsou lithiové akumulátory. Přitom je známo, že občas takový akumulátor řekne dost a odpojí se. Konec. Někdy udělá i něco horšího. Zejména tam, kde je nerovnoměrně a rázově zatěžován, například znají dobře letečtí modeláři, kteří ve velkém lithiové akumulátory používají (což je i můj případ).

0/0
6.11.2015 12:50

J72a42n 83V47e15s75e35l25ý 5324163432401

Jenže v tomhle battery packu těch malých baterek jsou tisíce a celé kouzlo životnosti je v BMS neboli držet je v optimálních provozních podmínkách a zátěži. Elektronika jde vyrobit jako čínský šmejd nebo jako naprosto nezničitelné kusy (nedávno jsme po 17 letech provozu odepisovali plně funkční Workstation, čistě z důvodů nekompatibility s novými stroji). A myslím, že s životností to nebude horší než se silně mechanicky, tepelně a tlakově namáhanými součástmi spalovacího pohonu.

0/0
6.11.2015 13:53



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.