Děkujeme za pochopení.
P37a44v46e60l 70P59í72p49a
úplně to vidím, paneláky ověšené prodluzkami vedoucími na parkoviště. To bude krása!
J61a12n 12V61e17s75e24l42ý
V Berlíně už přidělávají zásuvky ke kandelábrům, nabíjíte za drobné měsíční paušál.
Taky existuje ověřená možnost indukčního nabíjení bez kabelů.
K97a97r18e42l 54W58á38g60n19e26r
Jak ve své zprávě NASA uvádí, hlavní automobilové společnosti již zkoumají využití LENR v dopravě. Honda, Toyota a Mitsubishi financují vývoj LENR pro pohon automobilů, které jen zřídka potřebují tankovat. LENR tak získává na síle výzkumu.
J23a29r94o98s72l90a59v 32C97h95u30d70á59č32e89k
Vynikající článek. Nemám, co dodat. Také elektromobilům a moderním technologiím fandím.
Elekromobily z počátku 20. století viz zde
http://chudacek.blog.idnes.cz/c/447616/automuzeum-louwman-elektromobily-z-pocatku-20-stoleti.html
J41a77n 62H23a13v65e77l15k85a
Hezky napsáno, ty úvahy dávají smysl, autor sympaticky respektuje platné přírodní zákony :-). Zajímavá vize. Takhle jsem někdy před deseti lety předjímal vytvoření jednoho celoplanetárního úložiště hudby, perfektně vybaveného archivu úplně všeho, on-line dostupného všem, které by nahradilo ty miliony dílčích soukromých archivů - a dnes máme Spotify, Google Play a TIDAL. A já už skoro nic jiného neposlouchám.
G50e53o46r53g53e 62F39o21x
S tou účinností spalovacího motoru 20% jste to nějak podcenil...
V12á84c76l27a22v 36C47h84u52c13h46m64a
A šejkové nebudou mít co žrát.
No, čte se to hezky, ale realita je trochu jiná. Kolik jaderných elektráren budeme muset postavit? Co na to různí Bursíci, kteří na jednu stranu absolvují volební kampaň v tavýchto vozítkách a na druhou stranu jsou proti jaderné energetice. Myslím, že větrníky a soláry nám ta auta nedobijou. Ty nezvládnou ani rozsvítit a pohánět domácí spotřebiče. A pokud ano, tak mnohonásobně dráž.
J63a67n 18V76e84s62e31l19ý
No, asi žádnou. Podle výpočtů, které jsem viděl, by většinu pokryla jen ta, co se dnes spotřebuje na těžbu, rafinaci, transport a čerpání ropy a ropných produktů. Takové rafinérky, to jsou velcí žrouti.
A myslete na to, že trend spotřeby elektřiny v USA, zemích EU, Japonsku, Austrálii, apod. je pokles. Jen mezi 2013 a 2014 klesla spotřeba v ČR o 1 TWh, tj. o čtvrtinu dukovanského reaktoru :-)
J76a55r65a 29R89a43n29k
mela jsem 3 roky Pius hybrid, uzasne na spotrebu, ale nedalo se s tim na hory a obcas jsem zachytla predkem o "rantl" - predek je hrozne nizky. Vymenila jsem to za Toyotu RAW a jsem trochu klidnejsi s levnym benzinem 1l = 1,13 $Ca. Ted budu asi menit bud za Teslu nebo VW, davaji grant 5.000.--, takze to nebude tak bolet
J45a96n 58V43e84s49e33l68ý
Blahopřeju, mě nechali v Tesle S jednou svézt a od té doby po ní toužím a šetřím na model III.
K25a29r50e24l 38W60á62g41n50e31r
Je docela dobře možné, že při rychlém rozvoji úplně nových technologií, využívajících například nízkoenergetické nukleární reakceLENR (Low Energy Nuclear Reaction), se nakonec pod kapotou auta namísto současného motoru ocitne malý kvantový reaktor, který bude produkovat dostatek elektrické energie potřebné k pohonu automobilu. Viz třeba současné úvahy NASA:
J45a69n 67V90e41s29e43l55ý
Todle ještě neexistuje ani jako funkční prototyp. E-mobilů se loni reálně prodalo přes 250 000. To je velký rozdíl. Ale já to nezavrhuju, třeba jednou za 20,30,40,50 let.
P56e37t77r 17M41u97n16z15a87r
S těmi Li-ion bateriemi opatrně. Nějak jste opomněl se zmínit o jejich nevýhodách - hlavně degradace v čase (ztrácí postupně kapacitu) což znamená nutnost dokoupit to nejdražší v elektromobilu dřív než bude definitivně ojeté. Dále je tu možnost výbuchu a požáru. V případě masivního nasazení je tu otázka dostatku surovin na výrobu baterií.
Další obecné nevýhody elektromobilů - v případě masivního nasazení nebude současná elektrorozvodna síť patrně stačit. V jízda v elektromobilu v zimě znamená vybrat si mezi zimou nebo kratším dojezdem.
J31a78n 27V83e17s69e42l79ý
Tady je spousta lidí ovlivněno zkušeností ze spotřební elektroniky, kde ty baterky opravdu mají mizernou životnost. Asi je to tak schválně. Co jsem se informoval u reálných uživatelů elektromobilů, tak oni s degradací baterií nemají. Celá finta je v battery management systemu, který drží baterie v co nejoptimálnějších podmínkách (hlavně teplota, vadí jim přehřívání).
Nedávno proběhla internetem zpráva od Nissanu, která tvrdila, že odcházejí o dost míň než spalovací motory.
http://www.hybrid.cz/baterie-nissanu-leaf-999-z-nich-je-stale-v-provozu
M93i48c94h13a87l 49K22a45n69d26a
Baterie jsou slepou uličkou. Elektromobily se masově rozšíří až ve chvíli, kdy bude zvládnutá technologie přenosu elektrické energie formou mikrovln. Tipnul bych si, že se bude jednat o vedlejší produkt vývoje vojenské techniky v příštím globálním konfliktu. A nevěřím tomu, že bude jaderný.
R76a16d27e23k 50P92o14l22i86c51k43ý
Pane Kando to je zcela nerealné. Pokud by to někdy bylo technicky možné bude to mít vliv na zdraví.
- Počet článků 23
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1521x