Děkujeme za pochopení.
L71u44m54í50r 59V45i41t11h26a
Trošku tendenčně popsaná neodvratná (bohužel) budoucnost automobilismu. V čem s Vám souhlasím, je fakt, že individuální automobilismus s nástupem samořiditelných aut zanikne. Jestli to budou elektromobily poháněné Lion bateriemi, palivovými články nebo něčím jiným, to je fuk.
Jinak tam pácháte taková zvěrstva, že z toho jde hlava kolem. Porovnáváte účinnost celého auta poháněného spalovacím motorem s účinností samotného elektromobilu, tvrdíte, že točivý moment elektromotoru je stále stejný, vadí Vám, že dnešní auta jsou tak složitá, že si na nich nikdo nic neopraví, ale jásáte nad tím, že elektromobily jsou ještě mnohem složitější... Z Vašeho přirovnání elektromobilu k chytrým telefonům mě doslova běhá mráz po zádech. Pokud se bude budoucí elektromobil chovat podobně, jako můj tzv. "chytrý" telefon, tak potom potěš pámbu... Mám takový telefon asi rok a už jsem z něj fakt totálně "hujavej". Takovému autu bych se opravdu, ale opravdu nesvěřil. To myslím vážně.
L28u61m88í90r 26V67i17t36h67a
účinnost elektromotoru, ne elektromobilu, omlouvám se
I43v40o 65Ž23á21č79e69k
Pár připomínek.
K té účinnosti: druhý termodynamický zákon platí jak pro spalovací motory, tak pro tepelné elektrárny, které vyrábějí většinu elektrické energie. Takže použitím elektřiny jako pohonu jen přesunete ty ztráty někam jinam.
Baterie jsou drahé, protože se vyrábějí z obtížně získávaných (a také neekologických) surovin. Jejich životnost je krátká a ekologická likvidace obtížná.
Když člověk jezdí svým vlastním autem, tak má kontrolu nad jeho technickým stavem. Když jedete sdíleným autem, nevíte, v jakém stavu jej zanechali vaši předchůdci.
Jako programátor bych nikdy nevlezl do auta, které kompletně řídí počítač.
J10a71r80o96s53l95a10v 36P21t20á41č16e64k
1) Účinnost obyčejné uhelné elektrárny je asi 2x vyšší, než spalovacího motoru.
2) Elektrárny si vystačí s domácími surovinami, jako jsou uhlí a uran, přírodními zdroji, jako jsou voda, vítr, slunce, biomasa a mimo jiného i odpady či bioplynem.
3) Budoucnost bych spíše, než v akumulátorech viděl v palivových článcích, do kterých se bude vodík rozkládat z vody pomocí elektrolýzy.
V94í51t91ě96z73s67l77a65v 55Ř27í38p85a
Vize hezká, ale jestli si myslíte, že stát bude nečině přihlížet k tomu, že bychom snad nedej bože jezdili za pár korun, tak to s tím nepočítejte. Jen co se elektromobily začnou častěji objevovat na silnicích, bude zase vyžadována od státu nějaká nová spotřební daň za to, že takové auto vlastníme.
Nebojte se stát se okrást nenechá. Konečný výsledek bude úplně stejný, jako je teď.
R29a68d92e16k 69P57o32l74i80c59k73ý
Finanční možná, ale bude čistší vzduch a nebudeme závislí na jednom zdroji-na ropě.
P60e13t72r 31K60a61p78l16a36n
Myslím, že autor odhaduje směr budoucího vývoje automobilů v zásadě správně, ale je možné, že se také prosadí palivové články a vodík, který by pro elektromobily mohl být výhodný.
J10a71n 71V91e47s68e49l53ý
Palivové články mají několik zásadních nevýhod. Vodík, jako palivo by vyšel stejně draho jako benzín. Musela by se za těžké miliardy budovat celá nová tankovací infrastruktura. Konverze elektřina-vodík-stlačený vodík-elektřina je hrozně ztrátová. Palivové články jsou velké ekonomické zklamání, po letech usilovných snah cena ne a ne jít dolů.
J82a44n 76V40e92s11e45l26ý
Něco konkrétního, co není pravda nebo co nepůjde?
- Počet článků 23
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1521x