Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72i76r68i 26A10n36d94e74r11l40e 8112190277

Tak Li-On baterie do auta zrovna moc vhodná není. Mráz ji dokáže spolehlivě zlikvidivat, takže zajet si s tím na hory zalyžovat by taky mohla být její poslední jízda.

0/0
6.11.2015 13:02

V35o20k90o67u43n 62V95l95a82d11i33m27i68r 8662388829898

?Ktery vyrobce to tvrdi? SAFT uvadi pro sve Li-ion akumulatory oblast teplot -50° az +60°C.

+1/0
6.11.2015 14:04

P61e49t43r 68U28h59e79r 1106646983185

Masově by se to opravdu neprodávalo.

0/0
6.11.2015 12:23

O34n23d10ř53e43j 33K53o98l20á62ř 1373645183941

Elektromobily mají budoucnost. Ty vaše údaje se mi zdají poněkud přikrášlené, ale o to teď nejde. S nějakou ztrátou lze říci, že auto je schopno jet zhruba na 1/3 výkonu jednu hodinu. Menší rychlostí s malou akcelerací dojede mnohem dál než rychlostí 130 km/h.

Problémů elektropohonu je více. Jedním z nich je mnohem větší závislost dojezdu na stylu jízdy. Na to se jistě dá zvyknout, avšak zejména při ostřejší jízdě se ukazuje, jak zoufale malá je kapacita akumulátorů. Tyhle akumulátory se navíc bohužel dobíjejí mnohem déle než probíhá tankování pohonnými hmotami u konvenčního vozu.

Dále jsou tyto akumulátory vybaveny velmi sofistikovanou elektronikou, zajišťující jejich správné nabíjení a vybíjení, protože akumulátory na bázi lithia jsou velmi náchylné na zničení podbitím či přebitím. Kromě toho nesmírně rády explodují, nebo alespoň hoří, což zná i výrobce Boeing u typu 787 (a je jasné, že Boeing u svých letadel nemůže jen tak něco podceňovat). A i když jsou lehké oproti jiným typům, zejména olověnému akumulátoru, kdybychom chtěli mít v autě kapacitu odpovídající energetické kapacitě běžné palivové nádrže, tak by té lithiové hmoty byla už pěkná váha i objem.

0/0
6.11.2015 12:22

J89i75ř44í 98K41i68n65d91l 2208787603757

Pokud budou mít elektomobily budoucnost a masově se rozšíří, budeme potřebovat více elektrické energie a tedy další elektrárny, více uhlí a plynu. Mám pocti, že to není budoucnost.

0/0
6.11.2015 12:37

O58n16d60ř21e66j 78K62o87l71á68ř 1103795833441

Samozřejmě se elektřina někde musí vyrobit. Důležité ovšem je, pokud se z příslušného paliva v elektrárně vyzíská více energie, než z nafty či benzinu v autě, přičemž ještě je třeba započíst v případech elektrárny i klasického automobilového paliva energetickou náročnost jejich výroby.

A tady elektřina vítězí.

+1/0
6.11.2015 12:41

J23i39ř71í 37K33i83n35d72l 2388827453117

Na téma  elektromobily zveřejnila fakulta elektrotechnická ČVUT studii a došla přesně opačnému výsledku než vy. Podle této falukty došly ke stejným výsledkům i v zahraničí.

0/0
6.11.2015 12:59

O32n39d51ř41e13j 31K91o66l73á46ř 1473985953581

Přiznám se, že tuto studii jsem nečetl, nicméně v řadě textů o elektromobilech je zdůrazňováno, že jsou ekonomičtější i s ohledem na výrobu energie. Je jasné, že účinnost elektrického pohonu s užitím lithiových akumulátorů a vysoce účinných motorů s elektronickou komutací, samozřejmě s využitím rekuperace při brzdění, je oproti konvenčním pohonům velká, ovšem záleží na účinnosti výrobě elektřiny.

+1/0
6.11.2015 13:14

J12a29r33a 30R75a64n24k 1951556369291

Skoda, ze se pan Zeman nepoucil u Cinanu, ti davaji ted vse do "renewable energy"

https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_vehicle_industry_in_China

0/0
6.11.2015 23:33

J82a55n 76V50e84s77e76l74ý 5644553332451

Viděl jsem několik výpočtů a vychází to na 1.5-2 GW trvalého výkonu navíc. To je míň než se dnes z ČR exportuje a v rezervě je pořád ještě 880 MW paroplynu v Počeradech.

0/0
6.11.2015 13:46

J39a65r78a 86R26a70n75k 1901726409731

Tady jsou veskere taxiky Prius Hybrid, mela jsem ho take po dva roky, ale protoze se s tim nejzdi dobre v zime na hory, ma nesmirne nizky predek a obcas jsenm zustala predkem viset na betonove zabrane i nejakych 25 cm vysoke. Me pristi auto je Tesla. Jednak jsou uz vsude pripojky na elektrinu. Na tomto kontinente, kde je dostatek ropy se elektricka auta prodavaji a hodne. Bohuzel - Kanadane vyrabeli Zenn auto, plne elektricke, lacine a prodali se do Statu, ale tady je nepovolili, tak to firma zavrela.

0/0
6.11.2015 23:31

J81a15n 49V17e17s80e86l35ý 5834243222291

Přemýšlel jsem, kdy jsem naposledy jel za den víc než 350 km (zásuvku na nabití přes noc mají prakticky všude). Jediné, co mě napadlo bylo cestování do Chorvat k moři a zpět. To už mi přijde výhodnější si na tu jednu štreku za rok to auto půjčit na palivu se ušetří dost a dost.

Ta sofistikovaná elektronika je běžná věc, která se normálně ve velkém vyrábí, automobilka ji normálně koupí od ABB nebo někoho takového.

Proč jsou všichni tak fixovaní na energetickou hustotu palivové nádrže? Pokud srovnávat, tak energetickou hustotu celého pohonného systému, tj. zahrnout do výpočtu rozdíl v tom, že v elektromobilu není spousta těžkých a objemných věcí, bez kterých spalovák nefunguje.

0/0
6.11.2015 12:38

O74n25d26ř88e67j 69K33o40l12á77ř 1833925633951

Vtip je v tom, že ze 350 km dojezdu se vlivem stylu jízdy (ovlivněného například situací na našich dálnicích) může během rázem stát polovina či třetina. Když například pojedete jednu hodinu tak, že průměrně zatížíte motor z jedné třetiny, ujedete řekněme 120 km a budete na nule.

0/0
6.11.2015 12:44

J76a96n 35V78e44s55e51l80ý 5934443442701

Prostě to chápejte jako kombinovanou spotřebu. Samozřejmě pokud pojedete jako prase tak bude spotřeba větší, stejně jako u spalováku, WRC během ralley taky žerou víc než v provozu při přesunech.

0/0
6.11.2015 13:48

O69n93d77ř29e48j 30K26o46l13á70ř 1103805183301

A k té elektronice. Ano, je to běžná věc, a je to též poruchová věc. Například notebook či mobil, tak jsou lithiové akumulátory. Přitom je známo, že občas takový akumulátor řekne dost a odpojí se. Konec. Někdy udělá i něco horšího. Zejména tam, kde je nerovnoměrně a rázově zatěžován, například znají dobře letečtí modeláři, kteří ve velkém lithiové akumulátory používají (což je i můj případ).

0/0
6.11.2015 12:50

J48a98n 71V13e30s55e52l20ý 5134883102141

Jenže v tomhle battery packu těch malých baterek jsou tisíce a celé kouzlo životnosti je v BMS neboli držet je v optimálních provozních podmínkách a zátěži. Elektronika jde vyrobit jako čínský šmejd nebo jako naprosto nezničitelné kusy (nedávno jsme po 17 letech provozu odepisovali plně funkční Workstation, čistě z důvodů nekompatibility s novými stroji). A myslím, že s životností to nebude horší než se silně mechanicky, tepelně a tlakově namáhanými součástmi spalovacího pohonu.

0/0
6.11.2015 13:53



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.