- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak Li-On baterie do auta zrovna moc vhodná není. Mráz ji dokáže spolehlivě zlikvidivat, takže zajet si s tím na hory zalyžovat by taky mohla být její poslední jízda.
Ktery vyrobce to tvrdi? SAFT uvadi pro sve Li-ion akumulatory oblast teplot -50° az +60°C.
Elektromobily mají budoucnost. Ty vaše údaje se mi zdají poněkud přikrášlené, ale o to teď nejde. S nějakou ztrátou lze říci, že auto je schopno jet zhruba na 1/3 výkonu jednu hodinu. Menší rychlostí s malou akcelerací dojede mnohem dál než rychlostí 130 km/h.
Problémů elektropohonu je více. Jedním z nich je mnohem větší závislost dojezdu na stylu jízdy. Na to se jistě dá zvyknout, avšak zejména při ostřejší jízdě se ukazuje, jak zoufale malá je kapacita akumulátorů. Tyhle akumulátory se navíc bohužel dobíjejí mnohem déle než probíhá tankování pohonnými hmotami u konvenčního vozu.
Dále jsou tyto akumulátory vybaveny velmi sofistikovanou elektronikou, zajišťující jejich správné nabíjení a vybíjení, protože akumulátory na bázi lithia jsou velmi náchylné na zničení podbitím či přebitím. Kromě toho nesmírně rády explodují, nebo alespoň hoří, což zná i výrobce Boeing u typu 787 (a je jasné, že Boeing u svých letadel nemůže jen tak něco podceňovat). A i když jsou lehké oproti jiným typům, zejména olověnému akumulátoru, kdybychom chtěli mít v autě kapacitu odpovídající energetické kapacitě běžné palivové nádrže, tak by té lithiové hmoty byla už pěkná váha i objem.
Pokud budou mít elektomobily budoucnost a masově se rozšíří, budeme potřebovat více elektrické energie a tedy další elektrárny, více uhlí a plynu. Mám pocti, že to není budoucnost.