Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J28i72ř12í 45K28r73á28k42o11r74a 9689393

To mi připomíná ty přitroublé zelené výzvy v patičce mailu typu - myslíte, že je potřeba tuto zprávu tisknout? Myslete na životní prostředí...

K tomu obrázek zeleného stromku, smajlík a já si vždycky představím, kolik zbytečných bajtů takový mail představuje, vynásobím si to pár miliardami, což je můj odhad počtu podobných pitomců a jejich zpráv, pak si vzpomenu na známé, kteří takové maily najust tiskli, protože Peltzman...

Pak si vždycky vzpomenu, jak moje máma vždycky šetřila. Třeba zjistila, že když nechá kapat vodu z kohoutku, nakape jí za pár hodin plný dřez vody zadarmo. Anebo kupovala nejlevnější prášek na praní, rvala ho tam doslova po kýblech a pak se jí ucpaly ty hadice uvnitř a ten sajrajt tekl po celé koupelně.

Kašlete na výzvy, kašlete na plané šetření. Místo vymýšlení, kde a jak ušetřit bychom měli vymyslet, kde vzít víc levné energie. To je budoucnost.

+2/0
30.12.2013 16:25

J80a38n 25N38o55v93á28k 6554214756813

Jsem sice fanda do jaderné fúze, ale ta dříve než v roce 2050 nebude. Šetřit se (jako všechno ostatní) musí umět. Musí se počítat, počíta, počítat.

0/0
24.1.2014 23:31

M34i81l53a94n 12B62e52r29á21n32e86k 4100587474436

Tak tak, všechno je zadarmo, např. přejít s osvětlením na LED diody je zcela zadarmo, i nepohodlí a čas je zadarmo, tedy evidentně pro některé lidi co je zřejmě  živí státní správa kde čas a práce zaměstnanců je k ničemu a bez ceny ale nikoliv zadarmo. 

Tihle si zřejmě nedokáží představit,  že ne každý má čas 3x denně odstavit a najet počítač, a svoji  veškerou pozornost a rozum soustředit na to kde uškudlit pár wattů. 

A nejkurioznější je,  co potom s těmihle krvavě uškudlenými penězi, kam s nimi, zřejmě skočit do auta a koupit si pár litrů paliva navíc a naivně si myslet že ekologie je zachráněna, protože hlavně že nebudeme ozářeni z dostavěného Temelína. ;-D 

S tím Temelínem bych řekl,  že by mnozí potřebovali lékařskou péči to je evidentně obsese ve stavu,  kdy už to dotyčnému znepříjemňuje velmi život. Já bez obsese si říkám naopak, proč Temelín nedostavět a produkt téhle ekologicky čisté fabriky klidně vyvážet tam kde řádí ta patologická obsese.

+3/0
30.12.2013 16:03

J51a97n 30N55o95v96á50k 6684394746743

LED osvětlení není zadarmo. Ono je dokonce dost drahé, takže návratnost investice tvořené prostou výměnou svítidla není moc efektivní (8-10 let). Finta je v tom, že pokud tím ostatním (svícení správným směrem), za pomoci triviálních opatření (zrcátko, lepší design plastového krytu) snížíte nejdříve potřebu svítit, tak potom už nepotřebujete speciální (=drahé) vysoce svítivé LED zařízení za 5000 Kč/kus, ale něco co se blíží obyčejné, masově produkované "žárovce" nebo dvěma, za 500 Kč/lampa. To pak máte návratnost 1-2 roky, tedy něco super výhodného.

0/0
30.12.2013 21:03

J39a33n 10N17o41v69á51k 6904774636743

A ještě dodám, že v případě, kdy se výměna svítidla provádí v rámci pravidelné údržby, nenese to s sebou skoro žádné vícenáklady.

0/0
4.1.2014 18:42

B78o26h78u58š 55H56a16v93e37l 7660892217518

Ve Skaninavii nesviti, ale mne se libilo, kdyz v Belgii svitili na vsech dalnicich! Je to bezpecnejsi.

Pro ty co jezdi po dalnici moje zkusenost, narazil jsem do plastove prepravky na ovoce. Nepekny pocit. Myslim, ze v Belgii bych mel lepsi sanci.

+1/0
30.12.2013 16:00

J30a34n 64N79o83v82á22k 6244294376333

Mě jako řidiče ty kandelábry oslňují, já v nich nic extra přínosného nevidí. Mnohem přínosnější jsou pro mě jako pro řidiče odrazky na patnících a čáry na silnici namalované reflexními barvami.

0/0
24.1.2014 23:33

R28a28d14o90s26l57a67v 69K79l76a29u14d75a 5464508934612

Říkám si jakou to mám kliku, že něco takového nepotkalo naší rodinu:-)

+2/0
30.12.2013 15:40

M45a46r17t48i22n 58K85o16r14o71u16s 8935504593589

nedavno jsem jel pozde v noci po prazskem obchvatu, strasna spousta osvetleni, nikde nikdo, obcas projede nejake auto, ktere ma stejne svetla. Doted jsem nevymyslel zadny duvod proc je tam verejne osvetleni.

+1/0
30.12.2013 14:04

J87a54n 40N37o51v25á76k 6794984296413

Jasně přitom by stejnou nebo lepší službu udělala reflexní barva na silničních pruzích a pár lamp, které by (jen) tu silnici osvětlovaly.

0/0
30.12.2013 21:06

O73n10d29ř87e42j 43P88o59š78t82a 7294837164687

Přidal bych se, ale na své závislačení potřebuju téměr neustále puštěný 700W desktop a svoji ranní vanu za sprchu budu měnit horko těžko.

0/−1
30.12.2013 13:56

O27n83d21ř85e60j 75P38o27š70t26a 7314167224517

Ale jinak samo ano, plýtval by se nemělo.

0/0
30.12.2013 13:57

Z46b67y66n18ě29k 79J84u85r85a26č38k71a 3147894795746

Nejsem schopný po vás kontrolovat ta čísla, ani to nemám tendenci zkoušet. Obecně totiž zcela jistě pravdu máte, lidstvo se chová nezodpovědně a komu je to jedno, ten by měl alespoň hledět na ekonomickou stránku věci. A každý by měl začít u sebe. Čili dobrý blog, dobré připomenutí. Právě mě praskla žárovka nad počítačem, podívám se po nějaké té ledce.

0/0
30.12.2013 13:49

M67i69l34a68n 34K41l64o92u47č52e12k 3550395138667

ano, ale ekonomická stránka je jedna věc a pohodlí druhá, jsem ochoten si připlatit za edisonovu tepelnou kouli, která má pro mě příjemnější světlo? já ano, jsem ochoten připlatit si za pohodlí, že nebudu 30x denně vypínat router, protože asi 30x denně sednu/odejdu od internetu? to si musí nastavit každý sám ...

0/0
30.12.2013 14:00

Z35b31y47n23ě21k 26J21u64r35a82č41k96a 3947564875716

Jasně, vždyť jo. Já router a desktop nevypnu celý den, protože u něj pracuju a bavím se. Ale faktem je, že ledku nad PC si klidně pořídím a svítit v půlce baráku, kde se nepohybujeme, už jsem přítelkyni snad také odnaučil. Doporučení auta by se nemělo brát dogmaticky, ale jako připomínka toho, že šetřit elektrikou je z několika pohledů moc dobrý nápad. Je to dobrý blog.

0/0
30.12.2013 14:16

J47a46n 94N57o60v81á53k 6274144126723

Pro mě je u kompu příjemné nepřímé osvětlení. "Svítí" mi tedy zeď za monitorem. V tenhle okamžik je úplně jedno jaký byl původní zdroj světla. A vypínat router můžete doma třeba když spíte nebo jste v práci. To je odhadem 2/3 všedního dne. Jsou to celkem 4 zmáčknutí čudlíku, 4 vteřiny.

0/0
30.12.2013 21:12

V69í75t 77N38o56v82á58k 5124505661769

autore je to pitomost, v rodinném domku se třemi bytovými jednotkami jsem vyměnil všechna svítidla za LED a spotřeba elektřiny je + - stejná, rozdíl v řádu statistické chyby

0/0
30.12.2013 13:42

P68e58t56r 14N97ě84m91e44c 4695452582807

Ono v obcich se nutne v noci svitit nemusi - napr. ve Skandinavii se ve vetsine obci v noci nesviti. Docela mne to prekvapilo.

0/0
30.12.2013 12:29

A63d19a43m 55Š15v53e77j29d18a 9180523509881

Za šetření energie vám je odměnou nižší účet.. nevidím důvod, proč by vám měly ostatním občané přispívat na vaši spotřebu, když už teď platí pravděpodobně více než vy.

0/0
30.12.2013 12:25

J57a54n 84N23o45v53á47k 6144704776453

Co?

0/0
30.12.2013 21:13

A10d55a82m 67Š34v69e42j37d20a 9930233299221

Reagoval jsem na tu poslední větu v článku.

0/0
31.12.2013 10:23

J36a53n 58N71o46v67á60k 6164164256503

Je to taková stará finta, snížíme spotřebu -> nemusí se stavět další elektrárny, je dost elektřiny pro energeticky náročnou výrobu (už několikrát padly plány na výstavbu velké elektroocelárny v Ostravě, v kraji není dost elektřiny). To jsou pro ČEZ peníze, protože nebude muset za drahý peníz stavět nové zdroje. akhle třeba v Kalifornii "ušetřili" asi 10 bloků původně plánovaných jaderných elektráren, elektrárenská společnost místo toho přispívala na úspornější spotřebiče.

0/0
4.1.2014 18:54

A40d17a30m 33Š90v21e75j92d40a 9960553589701

ČEZ staví elektrárny aby lidem prodával energii čímž tvoří zisk. Čím více energie prodá, tím lépe. Pokud ČEZ má tolik odběratelů, že není schopen jejich poptávku uspokojit ze stávajících elektráren, tak milerád postaví elektrárnu další, protože z toho z něj plynou další zisky. Kdyby se mu stavba další elektrárny nevyplatila tak to dělat nebude.

Tím, že vy budete šetřit energii tedy pomáháte sám sobě. Nikoliv ČEZu či komukoliv jinému a proto nevidím důvod, proč by komukoliv měli ostatní občané státu (prostřednictvím státu) popř. samotný ČEZ ještě přispívat.

0/0
6.1.2014 11:50

J19a93n 48N74o25v39á93k 6434344716863

Předpokládejme, že má ČEZ zisk 40 mld. Kč/rok, to je takový realistický odhad. Nová velká uhelná elektrárna stojí +- 100 mld. Kč/GW. Jaderná 150-200 mld. Kč/ GW. Budu optimista a prohlásím, že se to staví 10 let. Pokud se ovšem ta elektrárna nemusí stavět, protože ji nikdo nepotřebuje, pak jste prostou nečinností navýšil roční zisk o nějakých 25-50%.

0/0
24.1.2014 23:40

A91d94a74m 66Š12v26e39j92d40a 9410373269481

Vaše výpočty jsou zcela zbytečné. Stačí použít selský rozum -> pokud by se jim stavění nové elektrárny nevyplatilo tak to děla prostě nebudou..

Pokud ale trváte na výpočtech, tak pokud má nyní ČEZ zisk těch 40 mld / rok, tak nová elektrárna by přinesla třeba dalších 10mld / rok navíc. Po deseti letech by se tedy nová elektrárna ze svých zisků již zaplatila a přinášela by zisky nové...

P.S. Když si jdete do obchodu koupit boty, tak také máte zato, že tím děláte prodejci škodu? (protože on je přeci musí od někoho kvůli vám koupit také, popř. je vyrobit)

0/0
2.2.2014 8:57

J19a45k98u28b 30Š87p24r80i93n87g62e52r 9291842902

"Tak mě tak na závěr napadá hříšná myšlenka, co kdyby nám za tu naši šetrnost něco daly stát nebo ČEZ?" - ČEZ vám za to zvedne ceny, nic jiného šetření neudělá ;-)

+2/0
30.12.2013 12:06

J76a30n 17N15o45v43á40k 6954464186893

Chá, chá, ceny silové elektřiny určuje celoevropský trh, ceny za přenos určuje ERÚ. A taky nejsou jediným prodejcem. A stát (ČEPS) taky ušetří, za nepotřebu budovat a posilovat přenosovou síť.

0/0
4.1.2014 19:01

R24i67c61h28a38r80d 76K98á65b79a 8399758230450

Pripomina mi to trochu socialisticka hesla z pohadky Cisaruv Pekar ... kdyz se dame vsichni dohromady, tak to dokazeme ... proletari vsech zemi spojte se ...

Jinak mimo realitu ...

+3/0
30.12.2013 11:58

K56a16r97e17l 22N24o81v40á48k 8263198348316

LED mají poloviční spotřebu proti sodíkovým výbojkám ?

Kde na to chodíte ?

???

A noční osvětlení je civilizační výdobytek, není to žádný "smog".

+1/0
30.12.2013 9:54

M80a15r77i48a62n19a 39K73r56á28s74n58á 7800747297291

vy dobytek, on dobytek

+1/−1
30.12.2013 12:45

J62a92n 77N46o59v37á25k 6314894376813

Všiml jste si v textu, že není proti nočnímu osvětlení, ale proti nočnímu osvětlování oblohy a nočnímu svícení do očí chodců a řidičů?

Ostravské komunikace deklarují úsporu při zavedení LED svídidla 60%.

0/0
4.1.2014 18:57

P54a31v78e35l 42J79a68n86s20a 2965869481184

Neplýtvat? - ano!

Ale masivně šetřit? - ne! V žádným případě!

Ono by to důrazný šetření totiž mělo jeden dost neblahej efekt - rapidně by se zdražila cena elektřiny, protože výrobci a distributoři si přece musí zachovat stoupající trend zisku!!! ;-€;-O

(To je stejný jako s tou vodou, zase zdražili vodu a rovnou to drze přiznaj, že spotřeba neustále klesá a oni musí investovat do údržby a modernizace)

+1/0
30.12.2013 9:34

J40a92n 53N55o72v90á66k 6524734956123

Je v tom rozdíl, vodu nebo teplo v CZT vám dodá jen ten, od koho vám vede potrubí. Elektřinu vám dnes prodá leckdo, za chvíli i Česká pošta.

0/0
4.1.2014 19:03

P25a49v79e48l 50J61a81n71s15a 2665139191704

A ten leckdo natáhne i nový dráty? Asi sotva, pořád půjde proud vyrobenej ČEZem po těch od ČEZu, akorát přes nějakýho překupníka...

0/0
5.1.2014 20:16

J35a76n 56N19o77v29á64k 6154394376293

Vy pořád nechápete, že dráty patří distribuční společnosti a platba za jejich používání je daná vyhláškou a že elektřinu si po těch drátech může posílat kdejaký obchodník, v ČR jsou jich desítky.

0/0
24.1.2014 23:43

P44a71v74e27l 46J25a22n80s34a 2755209911104

Ale elektrony jsou pořád jen elektrony, přenášený ampéry se nedají nabalíčkovat do TCP/IP packetů a označit adresou odesílatele a adresou příjemce, takže ta elektřina v drátech je furt jedna a ta samá, ti překupníci jsou holt jen "na papíře".

Nebo je tady snad ještě někdo, kdo si myslí, že ty rakouský krabičky na odfiltrování a nepřijímání elektřiny vyrobený v jaderný elektrárně jsou funkční?

0/0
25.1.2014 0:56

J29a46n 58N25o24v42á50k 6374834816293

Jinak s těmi dráty se to už stalo. Sdružení 14 obcí v Bavorsku si spočetlo, že díky elektřině již z regionu ročně odteče asi 30 miliónů Eur. A tak se rozhodly, že si tu elektřinu budou vyrábět sami formou ostrovního systému. Výrobní kapacity nebyl problém, v kraji je dost větru, slunce i biomasy na kogeneraci. Problém byl v tom, že se neuměli dohodonout s E.ON na výkupu jejich drátů. Tak si nakonec natáhli svoje paralelní a E.ON si je tam teď pěstuje pouze pro parádu.

0/0
25.1.2014 0:09

J94a43n 56N74o54v41á95k 6844224596143

Oprava, popletl jsem to. V oblasti Valdviertel Kernland v Horních Rakousích se chtějí úplně odpojit od sítě. Chtějí plně zásobit své obyvatele elektřinou a teplem z FVE, větrníků, bioplynu a pálení štěpky. Už jsou na 70% a stále to roste.

Od E.ONu se odpojila obec Feldheim jižně od Berlína. Na dráty se složili sami občané (a nebudou 10 let platit poplatky za přenosovou síť).

0/0
30.1.2014 15:34
Foto

M78i85r63o35s89l53a32v 83M94a25c84e55k 5891405690492

Úsporám na osvětlení prakticky žádný instalovaný výkon neušetříte. Špička v odběru totiž nastává ve dne, kdy osvětlení nesvítí.

+3/0
30.12.2013 8:42
Foto

J89i95ř85í 91H59e88r55m32á12n68e47k 4356922782350

Pane kolego, v mnoha směrech s Vámi souhlasím, ale dovolím si podotknout, že současný Temelín má instalovaný výkon 2 x 1000 MW a to samé jeho plánované dvojče.

+2/0
30.12.2013 8:37
Foto

J79i50ř25í 66H71r60d88l52i96č15k98a 8860146204873

Nezmínil jste náklady.U středně velkého města jsou náklady na přechod VO na moderní světelné zdroje obrovské

+1/0
30.12.2013 8:32

I66v43o 83Ž90á15č87e35k 9670532889407

Když takové přístroje, jako televizi, počítač apod. každou chvíli zapínáte a vypínáte, tak jim vbrzku odejde zdroj. Ten totiž dostává největší záhul při zapínání.

+2/0
30.12.2013 7:16

P41a32v31e16l 95H90e25k 8887146153731

Definujte vbrzku

0/−1
30.12.2013 8:09

J96a87n 11N52o88v86á60k 6124504216243

Já jsem za svou IT praxi viděl odejít zdroj jen jednou, když kolega omylem přepnul čudlík 230 V <-> 110 V.

0/0
30.12.2013 8:27
Foto

J11i13ř51í 11H72e46r54m81á70n77e41k 4286662312890

Mně se odporoučel zdroj v STB (Set Top Box) a to z dvou, navzájem se podporujících vlivů:

1. Software stroje nevypínal disk 

2. Větrací otvory byly z neznámých imbecilních důvodů udělány vespodu přístroje.

Originální zdroj už výrobce neměl a tak jsem koupil velmi podobný, skoro identický. Jen měl trochu jiný SW a vypíná disk a hlavně má větrací otvory navrchu přístroje.

Takže zdroj zcela určitě odejít může, ba to je dokonce jedna z nejcitlivějších součástek elektroniky.

+1/0
30.12.2013 8:35

B19o18ř70e24k 15Ž81a91n69d85a 1120146449456

SetTopBox není PC. V jednom settopboxu jsem opravoval prasácký zdroj s poddimenzovanými kondenzátory. Výstupní napětí vadného zdroje pošdkolilo harddisk. V PC jsem nikdy nezažil, že by zdroj poškodil nějaké komponenty.

0/0
30.12.2013 12:41

J80a92r86o88s29l18a29v 12B53r88ü52m52m59e32r 7134943656

Evidentně jste v počítačovém odvětví mladý ;-)

0/0
30.12.2013 15:32

I68v44o 31Ž97á76č52e40k 9350162419197

Já jsem toho za svoji IT praxi (cca 30 let) viděl odejít celkem dost a asi tak v 80-90 % případů to byl zdroj.

+2/0
30.12.2013 10:43

P42e64t97r 67V11a18n11ě77k 0

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
30.12.2013 13:55

P89a51v97e57l 12J86a64n28s28a 2705559581884

jojo, elektronice to častý vypínání a zapínání nesvědčí, radši nechat 30 minut běžet naprázdno, než po 15 min běhu vypnout a za 10 min pauzy zase zapnout

+2/0
30.12.2013 9:37



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.